۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰

مدیرکل زندان‌های همدان عنوان کرد:

پیش‌بینی یک بند ایزوله برای مددجویان مشکوک به کرونا درزندان همدان

پیش‌بینی یک بند ایزوله برای مددجویان مشکوک به کرونا درزندان همدان

همدان - مدیرکل زندان‌های همدان گفت: یک بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت ویروس کرونا در زندان درنظر گرفته شده و مددجویان به طور مرتب مورد پایش قرار می‌گیرند.

پژمان پروین در گفتگو با خبرنگار مهر از اقدامات ویژه و گسترده در خصوص مبارزه با اپیدمی و شیوع ویروس کرونا در زندان‌های استان همدان خبر داد و گفت: قبل از اعلام رسمی خبر شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان، این اداره کل اقدامات پیشگیرانه خود را در راستای حفظ سلامت کارکنان و مددجویان برنامهریزی، ساماندهی و اجرا و در راستای صیانت از خانواده‌های زندانیان به صورت منظم و طبق برنامه‌های گذشته نسبت به اعطای ملاقات خانواده‌ها با زندانیان اقدام کرده و ملاقات‌ها استمرار دارد.

مدیرکل زندان‌های همدان اقدامات را تشریح کرد و افزود: با تشکیل اکیپ از زندان‌های تابعه استان سرکشی و ضمن تشکیل جلسات در محل، نیازها شناسایی و دستور مقتضی صادر و حساسیت لازم نسبت به حفظ سلامت کارکنان و مددجویان در مراکز زیر مجموعه ایجاد شد.

وی ادامه داد: با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در بهداشت و درمان زندان‌های تابعه کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و مددجویان برگزار و آموزش‌های پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع و اپیدمی بیماری ارائه شد.

مدیرکل زندان‌های همدان ادامه داد: در تمامی زندان‌های استان یک بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت در نظر گرفته شده که مددجویان به طور مرتب در طول شبانه روز مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی ضدعفونی اماکن، طراحی و توزیع بروشور، نصب بنر و پوسترهای آموزشی در سطح زندان‌های استان همدان را از جمله اقدامات عنوان و تاکید کرد: آموزش‌های مذکور از طریق سیمای زندان استمرار دارد.

توزیع دستکش یک بار مصرف و ماسک در بین مراجعه کنندگان

مدیرکل زندان‌های همدان در ادامه توزیع دستکش یک بار مصرف و ماسک در بین مراجعه کنندگان در مبادی ورودی به واحدهای ستادی و زندان‌های تابعه، نصب بیش از ۴۰ دستگاه هواکش استاندارد برای تهویه هوای محل اسکان مددجویان، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و شوینده، تدوین برنامه غذایی ویژه طبق نظر کارشناس تغذیه برای کارکنان و مددجویان از دیگر اقدامات در خصوص مبارزه با اپیدمی و شیوع ویروس کرونا در زندان‌های استان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت‌های رئیس سازمان زندان‌های کشور مبنی بر تشکیل جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمر در طول مدت اخیر و تاکید بر حفظ سلامت کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان قدردانی کرد.

اعطای مرخصی به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز به بیش از ۱۱۰۰ نفر از مددجویان

پژمان پروین ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری و مراجع قضائی استان از اعطای مرخصی به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز به بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان دارای صلاحیت، اخلاق و رفتار مناسب و تأمین لازم خبر داد و گفت: در راستای اعطای مرخصی به مددجویان، استان همدان در کشور پیشتاز است.

مدیرکل زندان‌های همدان یادآور شد: تعامل گسترده و خوبی بین اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت‌های زیرمجموعه این دانشگاه وجود دارد و طی نشست‌های مختلف از توان و ظرفیت‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه بهره گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در زندان‌های استان همدان هیچ گونه علائم و نشانه‌ای از وجود ویروس کرونا مشاهده نشده است، اظهار کرد: زندانیان در مبادی ورودی توسط پزشکان و کادر بهداشتی، درمانی مورد غربالگری و کنترل علائم قرار می‌گیرند و مددجویان ضمن اسکان در بخش جداگانه ای با نام مراقبت و سلامت به مدت ۲ هفته وضعیت جسمانی آنان مورد معاینه و پایش قرار گرفته و پس از اطمینان از سلامتشان به جمع سایر زندانیان منتقل می‌شوند.

کد خبر 4865646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha